תודה, אבל "לא תודה" !
לפני כחודש, התחלתי בתהליך גיוס של מועמד לתפקיד ראש צוות פיתוח לאחת מהחברות המובילות ב"עמק הסיליקון", הרצליה. חברה זו משתמשת בשירותיי מעל ל 10 שנים.
עמית (השם שונה כדי להגן על זהותו), היה המועמד ה"מתאים" – ניסיון תעסוקתי, יציבות ורקע טכנולוגי. מי שראיין את עמית היה המנהל הטכנולוגי שמאוד התרשם מניסיונו ומה "כימיה " שנוצרה ביניהם. לכן, כאשר מנהלת משאבי האנוש חזרה אלי וציינה "אנחנו רוצים להתקדם", "ולדעתי הוא המועמד המתאים!", השארתי הודעה לעמית ובמקביל שלחתי לו מייל, שהחברה מעוניינת להתקדם בתהליך.
שלושה ימים לאחר מכן, קיבלתי הודעה במייל מעמית, שהוא מודה לי על ההזדמנות, אך מסרב בנימוס להצעה שלי, מבלי לציין מה הסיבה.
מנהלת משאבי אנוש ואנוכי היינו מאוכזבות. הכיצד!? המועמד התאים ככפפה לתפקיד, בינו לבין המנהל המקצועי היתה כימיה מצויינת, במהלך כל הריאיון שררה אווירה טובה, המועמד והמנהל החליפו בניהם רעיונות איך לקדם מבחינה טכנולוגית את הפיתוח, ובראיון עם מנהלת משאבי אנוש נסגרו הפרטים האחרונים לגבי תנאים ושכר. לא הצלחנו להבין מה קרה? מדוע המועמד סרב?
שוחחתי עם עמית במטרה להבין "איפה טעינו?". עמית החל לתאר את כל שלבי הראיונות שעבר בהצלחה בחברה, ואיך היה מרוצה מהריאיון והדינאמיקה החיובית עם המנהל המקצועי. לאחר שיחה ארוכה, נפתח לפני: "שתדעי בלוריה, רציתי לגלות מידע על החברה, ולא רק מהמראיין. לכן, התחלתי לשאול ולברר לגבי החברה. שוחחתי עם אחד העובדים הוותיקים בחברה, שהמליץ לי ל"התרחק" והוסיף כי "לא ממליץ לך להיכנס למיטה חולה". מאוד הופתעתי, ציין עמית, היות וההתרשמות בראיונות הייתה חיובית. ניסיתי גם ל"גגל" ולאתר ברשת פרטים נוספים על התנהלות החברה, אך לא מצאתי כלום. לאחר התלבטות רבה, והיות וההמלצה של עובד מתוך הארגון הינה בעלת משקל רב, החלטתי להסיר את מועמדותי לתפקיד".
השיחה הסתיימה ב "תודה, אבל לא תודה!".
במקביל, יצרתי קשר עם מס' מועמדים נוספים שהיו בתהליך מול החברה הנ"ל, כדי להבין האם מדובר בארוע חד פעמי.
לצערי, חשדותי התאמתו. זה לא היה המקרה הראשון. מיד תיאמתי פגישה עם מנהלת משאבי אנוש, והתחלנו לנתח, מדוע המועמדים שעוברים את כל שלבי הריאיון "נופלים" בדרך, והאם היא מודעת למוניטין החברה שעלול להינזק ע"י העובדים מבית?
מנהלת משאבי אנוש, רצתה קצת יותר פרטים לגבי העובד שהשמיץ את החברה, אך לצערי לא יכולתי לסייע לה. היא ציינה בפני שלפני מס' חודשים נכנס לחברה מנכ"ל חדש. עוד ציינה, כי יש אמת בכך שבעבר לארגון נוצרה תדמית שלילית בהתנהלות, אך מאז שהיא והמנכ"ל החדש הגיעו, לפני מספר חודשים, הם משתדלים לשפר ולייעל את שיטות העבודה בחברה ואת המוניטין שלה.
לגבי עמית, זה כבר לא רלוונטי.
סיימתי את הפגישה עם מנהלת משאבי אנוש, ועם המחשבה ש"עובדים מרוצים הם השגרירים הכי טובים של החברה".
העובד שלך בארגון הוא כרטיס הביקור של החברה כלפי חוץ. עובד המקבל יחס הוגן מהמנהלים ומהארגון יהפוך במהרה לשגריר הטוב ביותר של החברה. טיפוח וחיזוק העובד, שיחות ותיאום ציפיות, קידום ושיפור תנאיו, פעילויות רווחה, קידום החברה של כרטיס הביקור של העובד, ברשתות חברתיות וקישור לאחר החברה ועוד פעילויות קידום שתורמים למוניטין החברה